Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

powaq schreef:
MClaeys schreef:Wil ik ook wel meer van weten, wij zijn maar met 2 en zitten daar bijlange niet aan helaas, I wish.
Tja wij verbruiken met 2 ongeveer 1600kWh per jaar... Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe dat sommigen zo veel kunnen verbruiken als je niet verwarmt op elektriciteit. Al onze toestellen zijn wel A+++ en alles LED, maar goed.
Hier is ook alle verlichting led, en bij de toestellen die we nieuw kopen letten we er op dat ze minstens A++ zijn en toch is 1600kWh jaarlijks hier niet realistisch.
Diepvries A++ model: 225 kWh per jaar
Wasmachine A+++ - 30%: 137 kWh per jaar
Droogkast A++: 211 kWh
Oude koelkast met mini vriesvak: 400 a 450 kWh
Kleine varia (strijken, stofzuigen, gsm laden, scheren, etc...): +- 360kWh
We zitten al aan 1333 kWh en we hebben enkel nog maar huishoudtaken gedaan en eten fris gehouden. Tel daar bij dagelijks koken, wat tv en computer en je gaat er al los over zonder dat er nog maar een lamp gebrand heeft.

Er is nog zeer veel ruimte voor verbetering, maar alle oude toestellen buiten en maar vervangen door nieuw zit er nog niet meteen in, het moet wel realistisch blijven.


On topic:
KUBB om cadeau te doen + 2 keer Chromecast audio voor eigen gebruik (gezien ze niet meer gemaakt worden).
Afbeelding


(Misschien al het energiegedoe maar eens in dat andere topic zwieren)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

powaq schreef:
MClaeys schreef:Wil ik ook wel meer van weten, wij zijn maar met 2 en zitten daar bijlange niet aan helaas, I wish.
Tja wij verbruiken met 2 ongeveer 1600kWh per jaar... Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe dat sommigen zo veel kunnen verbruiken als je niet verwarmt op elektriciteit. Al onze toestellen zijn wel A+++ en alles LED, maar goed.
Oof. Even gekeken (gezin van 3 hier): 6500kWh en we verwarmen/warmen water op gas. :?
Nochthans ook geen echte energievreters (lees: moderne toestellen allemaal). Wel veel stand-by dingen en huis staat vol IoT spul.

En om dus on-topic te blijven: ook maar 3 TP-Link HS110 besteld zopas. :oops:
ooh. shiny.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Surface Headphones

Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

cloink schreef:Oof. Even gekeken (gezin van 3 hier): 6500kWh en we verwarmen/warmen water op gas. :?
was hier in huis ook daarrond tot ik eens de moeite heb gedaan van echt uit te pluizen hoe en wat.
bleek dat mijn vader zaliger ooit een paar aansluitingen gemaakt had met van die oude katoenkabel (voor lichtpunten)
dat ding eruitgesmeten en het energieverbruik was quasi gehalveerd :eek: (serieus brandrisico moet dat dus geweest zijn)
ondertussen de meeste apparaten zuinig en quasi overal (chinese) led. wel een paar servertjes 24/7 draaien (nas, firewall)
zit nu zo rond de 3500.
(maargoed, dan bespaar je wat en beslist energy people om je een hak te zetten... doei besparing)
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

En ge moet u de vraag stellen, is dat nu echt nodig van die onderbroeken te strijken ;)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Een put met deksel waar klinkers in kunnen en enkele hydroblobs om water te laten infiltreren onder de oprit.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

cloink schreef:
powaq schreef:
MClaeys schreef:Wil ik ook wel meer van weten, wij zijn maar met 2 en zitten daar bijlange niet aan helaas, I wish.
Tja wij verbruiken met 2 ongeveer 1600kWh per jaar... Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe dat sommigen zo veel kunnen verbruiken als je niet verwarmt op elektriciteit. Al onze toestellen zijn wel A+++ en alles LED, maar goed.
Oof. Even gekeken (gezin van 3 hier): 6500kWh en we verwarmen/warmen water op gas. :?
Nochthans ook geen echte energievreters (lees: moderne toestellen allemaal). Wel veel stand-by dingen en huis staat vol IoT spul.

En om dus on-topic te blijven: ook maar 3 TP-Link HS110 besteld zopas. :oops:
Heb het even nagekeken en het was zelfs maar 1490kWh vorig jaar :). Anyway, je komt al best ver met dingen die je niet constant gebruikt gewoon uit het stopcontact te halen (of toestellen met echte aan/uit schakelaars gebruiken). Het is een kleine moeite en een kwestie van gewoonte eigenlijk.. en ja natuurlijk IoT dingen, smartplugs, smartbulbs, servers, NAS etc. allemaal te vermijden natuurlijk. Dat telt allemaal wel op dat sluipverbruik. Mijn NAS staat bijvoorbeeld zelden aan, ik gebruik hem vooral als een soort van cold storage en gaat dus enkel met WOL aan als ik 'm nodig heb (en elke vrijdag avond maakt hij een offsite backup).
In alle eerlijkheid moet ik er wel bij zeggen dat wij, wegens verbouwing, geen oven hebben. Dat zal wel een serieuze impact hebben. Maar aan de andere kant koken we nog op een ouderwetse kookplaat die alles behalve zuinig is. Dus eens we naar inductie gaan en een oven hebben zal dat elkaar wel compenseren denk ik.
heist_175 schreef:Ik kan wel wat verzinnen:
- veel zelf koken (op elektriciteit)
- zelf brood maken
- wifi, switches, RPI voor vanalles
- meerdere computers
- huishoudelektro: vaatwasser, wasmachine, droogkast, ...
- doen we elke dag
- doen we niet
- hebben we (toch 1 RPi die altijd in steekt, 1tje niet, switch 1tje actief, Wifi gaat op schema uit 's nachts)
- hebben we
- hebben we en gebruiken we ook allemaal
:)

En om on topic te blijven: heb een elektrische (Shimano E6100) Larry vs Harry Bullitt besteld. Zou begin volgende maand aankomen en mijn nieuwe daily driver worden. Die zal wel voor een paar kWh verbruik zorgen :)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Gisteren meterstand ingegeven, nog een maand en we wonen een jaar samen waar we nu wonen. 4300kWh.
Volgende week 2 weken thuis, misschien maar eens alle elektrische toestellen uittrekken en van alles eens noteren wat de verslinders zijn. Misschien komt die nieuwe frigo er nog vroeger dan gedacht.
Een vrouw met als hobby vanalles bakken en koken zal natuurlijk ook niet helpen, eigenlijk niet eerder bij stil gestaan wat zo'n toestellen verbruiken.
Van gas op dezelfde periode 1713m³, dat gaat dan weer beteren als dit jaar de spouwmuren gevuld zijn en ik zou eens met een warmtecamera moeten kijken waar er nog warmte kan ontsnappen (iemand die zo speelgoed heeft liggen?)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

compostvat.jpg
Dit hoogtechnologisch apparaat aangeschaft. Met de optionele verluchtingspook.
Maar mag de bananenschil daar nu wel of niet in ... ? In het handige wel lijstje staat het er niet bij maar in het niet lijstje staat het er ook niet bij. :?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

MClaeys schreef:[...] (iemand die zo speelgoed heeft liggen?)
Fluke TiS55 hier ja :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Jawadde, meteen crème de la crème :p . Dan neem ik aan dat ge zelf zo metingen doet? Want wil dat bij ons eens (laten) uitvoeren :) .
fredo66 schreef:Maar mag de bananenschil daar nu wel of niet in ... ?
Bij mijn ouders gaan bananenschillen daar in, al jaar en dag (zij hebben er zo 2 staan, al zo lang ik me kan herinneren).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

MClaeys schreef:Jawadde, meteen crème de la crème :p . Dan neem ik aan dat ge zelf zo metingen doet? Want wil dat bij ons eens (laten) uitvoeren :)
Dat moet nu toch al wel duidelijk zijn dat ik geen goedkope brol koop :-) Ga het gebruiken om een infrarood beeld van de SFF cases te maken en zo te ontdekken welke dat het beste is. Moet daar eens dringend aan beginnen...

Je mag hem zeker een paar dagen komen lenen, ik veronderstel dan gewoon dat je er goed zorg voor draagt :-). Moet je hem wel zelf komen halen en terugbrengen uiteraard ...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

heist_175 schreef:
powaq schreef:
MClaeys schreef:Wil ik ook wel meer van weten, wij zijn maar met 2 en zitten daar bijlange niet aan helaas, I wish.
Tja wij verbruiken met 2 ongeveer 1600kWh per jaar... Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe dat sommigen zo veel kunnen verbruiken als je niet verwarmt op elektriciteit. Al onze toestellen zijn wel A+++ en alles LED, maar goed.
Ik kan wel wat verzinnen:
- veel zelf koken (op elektriciteit)
- zelf brood maken
- wifi, switches, RPI voor vanalles
- meerdere computers
- huishoudelektro: vaatwasser, wasmachine, droogkast, ...
Gezin van 4, vrijstaande woning: 6500 kwh.
- NAS: 24/7 aan
- Server 24/7 aan met POE switch en 5 camera's
- Veel tuinverlichting
- onlangs alle halogeen spotjes (50x35 watt) vervangen door philips dimtone led

Ik heb op alle grootgebruikers plugwise modules staan, dus weet precies wat het volgende wordt om te vervangen... Een amerikaanse koelkast van 10+ jaar oud met een verbruik van bijna 1000 kwh/jaar
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

devastator schreef:- NAS: 24/7 aan
- Server 24/7 aan met POE switch en 5 camera's
Geen idee welke server het is maar bij mij loopt dat alleen al op tot ongeveer 1500 kWh.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

selder schreef:Dat moet nu toch al wel duidelijk zijn dat ik geen goedkope brol koop :-)
Daar was ik me van bewust, maar tis nogal een niche product vandaar :p een Macbook/iPhone is iets dat dagelijks in gebruik is, zo een warmtescanner niet denk ik dan :).
selder schreef:Je mag hem zeker een paar dagen komen lenen, ik veronderstel dan gewoon dat je er goed zorg voor draagt :-). Moet je hem wel zelf komen halen en terugbrengen uiteraard ...
Bedankt! Op batibouw enkele offertes opvragen om spouwmuur te isoleren, dan wil ik dat zeker uitproberen :) er om komen is geen issue, er zorg voor dragen uiteraard ook niet :).
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

r2504 schreef:
devastator schreef:- NAS: 24/7 aan
- Server 24/7 aan met POE switch en 5 camera's
Geen idee welke server het is maar bij mij loopt dat alleen al op tot ongeveer 1500 kWh.
Ongeveer een 1000 kWh op jaarbasis inderdaad.
Maar misschien deze hele discussie afsplitsen ?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Afgesplitst om erop verder te gaan: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=88&t=54856
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

johan.devos schreef:Een professional heeft voor een deftig veiligheidsslot 1-2 minuten nodig met uitzondering van een paar speciale sloten die in de normale handel niet te vinden zijn. Een gewoon slot is 5-15 seconden om te openen en dit natuurlijk zonder schade te maken. Je moet maar eens kijken op YouTube (lock picking lawyer).
Blijkbaar zijn de DOM Diamant sloten niet in een paar minuten open. Wij gebruiken deze.
Kijk maar in deze naughty bucket:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sonos Beam
BTW actie van MediaMarkt.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Onlangs hebben we onze vorige Berner moeten laten inslapen, het beestje was op.
Vanaf volgende week hebben we terug nieuw leven in huis.

test.jpg
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

decat schreef:Onlangs hebben we onze vorige Berner moeten laten inslapen, het beestje was op.
Vanaf volgende week hebben we terug nieuw leven in huis.

test.jpg
Aw... Innige deelneming. En ook, wat een schatje!

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Spijtig dat we niet meer plaats hebben. :lol:

test2.JPG
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Een Garmin Edge Explore.

Ma ‘t zal een nat eerste ritje worden deze namiddag vrees ik, toch mss ma beter twee weken terug gekocht...
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Heb nu al spijt dat ik er geen twee besteld heb..

Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Hah :-)

Vrijdagmiddag gaan halen in de Lego shop in Antwerpen. Veruit de coolste build van de Creator Expert voertuigen, have fun!
Bijlagen
IMG_1481.jpg
IMG_1484.jpg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Afbeelding

Nieuwe laptop op het werk, wegens renewal:
Surface Book 2
13" met i7, 16gb, 512gb ssd en 1050gtx.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb de i5-versie. Je gaat er veel plezier aan beleven!
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Ik heb de i5-versie. Je gaat er veel plezier aan beleven!
Gebruik je iets van dock/usb c charger, enige recommendations?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die van microsoft, ik ken het precieze model niet.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niet echt speelgoed, maar na 12 jaar heeft onze vorige inductieplaat het gisteren met een grote knal begeven.

Afbeelding
AEG IKB84431IB

Benieuwd naar de inbouwservice van Coolblue.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

selder schreef:Hah :-)

Vrijdagmiddag gaan halen in de Lego shop in Antwerpen. Veruit de coolste build van de Creator Expert voertuigen, have fun!
Jaloers;-)
"ONEup -> 1000/40"
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

evga Geforce RTX2070 XC Ultra besteld via iBood. Ter vervanging van mijn MSI GTX 970 SLI setup, welke nu toch wel stevig tegen z'n limieten aan't lopen is.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

SLI is ook met een stille trom uitgefaseerd in alle recente AAA titels, bijna geen enkel game heeft er nog ondersteuning of zelfs baat bij. Laat zeker weten of je veel verschil merkt in performance tussen je oude en nieuwe setup!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Nieuwe kar (van de baas :mrgreen:).

Afbeelding
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

selder schreef:SLI is ook met een stille trom uitgefaseerd in alle recente AAA titels, bijna geen enkel game heeft er nog ondersteuning of zelfs baat bij. Laat zeker weten of je veel verschil merkt in performance tussen je oude en nieuwe setup!
Vandaag is de kaart toegekomen, geinstalleerd. en ik kan toch zeggen dat het allemaal een pak vlotter bolt. Alle settings op maximum werkt op 3440x1440, in de games die ik tot hiertoe heb getest.

Het enige wat langs geen meter werkt is Grim Dawn - een toch geen al te recent game - daar haal ik 2FPS in, en ik heb geen flauw idee waarom. Morgen eens herinstalleren denk ik ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Hier een benchmark in Far Cry 5, je kan de settings aflezen eruit...

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

cloink schreef:Nieuwe kar (van de baas :mrgreen:).

Afbeelding
Ferm. Een kodiaq? Heb er ook 1 in bestelling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Nieuwe laptop, eens een gokje genomen omdat ik gecharmeerd was van de specs en design.
https://consumer.huawei.com/en/laptops/matebook-x-pro/
https://goo.gl/images/yFid7r
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Nieuwe verticale muis gekocht, voor linkshandigen.
muis voor linkshandigen
Dit was de eerst linkshandige muis die ik kocht, maar de knoppen zitten ook omgekeerd? Is dat standaard bij muizen voor linkshandigen? Voor mij is het in ieder geval flink vervelend. Vooral omdat ik ook heel veel gebruik maak van andere computers met een gewone muis, en dan mis je natuurlijk steeds van knop. In Windows kan je de knoppen wel omwisselen, maar dan is het vervelend voor m'n vrouw als ze met de gewone muis de computer gebruikt. Dus zo even opgelost :lol: :
muis.jpg
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

daydreamke schreef:Ferm. Een kodiaq? Heb er ook 1 in bestelling.
Yes, idd! Succes met de zwangerschapstermijn dan! :mrgreen:
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”