Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Aangezien we straks met de auto op reis gaan een BlackVue DR900S-2CH 4K UHD Cloud Dashcam, samen met een batterypack. Ik heb zo'n dingen graag als apart systeem en geen geneuzel door het op de accu van de auto aan te sluiten door zekeringen te "ontdubbelen"...

Ziet er kwaliteit uit. Ben benieuwd of ik de kabels allemaal mooi weggewerkt krijg.
IMG_2528.jpg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Niet mis :-)

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik ben al retelang aan het twijfelen welkde dashcam. Dacht dat het BV of Think ging worden, maar de kwaliteit van het aflezen van de nr platen valt dik tegen tov toestellen van maar 100€.

Hardwire is voor mij wel een moest, geen gedoe met batterijen etc..
Cloud functie ook omdat je dan de beelden hebt indien de wagen of de cam wordt gestolen.

Twijfel...
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Damn, dacht voor de ThinkWare F800 te gaan maar als ik deze vergelijking zie (vooral de nummerplaten ook) misschien toch eens verder onderzoek verrichten naar die BlackVue. Pricy shit though :)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Think again:




Qua nr plaat herkenning is de A119 Pro veel beter!
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Vind je? Als je de eerste vergelijking ziet idd wel omdat hij die meest linkse auto als enigste kan uitlezen. Maar merk op dat als je kijkt naar de plaatsing van de cams dat deze wel net het meest links hangt van allemaal en er dus een beter zicht op heeft. Idem bij de nachtvergelijking van de platen, daar is ook enkel de meest linkse duidelijker bij de A119. Bij al de andere nummerplaten lijken die bij DR900S toch scherper te zijn, niet?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik vond overal van niet...
Mja ik wacht nog even af. Er zijn er nog op komst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

deze ochtend deze ontvangen (Onewheel+ XR)
dus als je mij ziet voorbijglijden, zwaai eens! :-D
Bijlagen
onewheel+ XR
onewheel+ XR
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Da zag er de max uit toen ik Adam Savage zo een in elkaar zag steken, ben er alleen niet handig genoeg voor denk ik :-D

Edit:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Efari leuke investering! Waarvoor denk je hem te gebruiken? Feedback?
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik wou al langer een elektrische fiets, maar eigenlijk ook een plooifiets. Dit speeltje kost ongeveer evenveel als een hoge kwaliteits elektrische plooifiets, en is zelfs nog compacter.

Ik woon aan de rand van ‘t Stad, dus kan ik makkelijk erop springen om naar ‘t centrum te gaan, zonder afhankelijk te moeten zijn van het openbaar vervoer

(En aangezien ik in mn appartement geen fietsen in de gang mag zetten, en ik wilde sowieso geen fiets buiten plaatsen; dan kan ik makkelijk deze meenemen naar boven)

Maar ondertussen ben ik er al vlot mee weg en is het ook leuk om eens gewoon (nutteloos) een toertje te rijden, voor de fun.

Btw: als je die bestelt komt hij reeds geassembleerd toe hoor. Enkel Adam Savage mocht zijn eigen model in elkaar steken :( de gelukzak
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Hoeveel kilometer doe je dan ermee? Ik ga namelijk een elektrische fiets kopen maar ik vind het niet zo eenvoudig qua parking / opslag. Hoe snel gaat hij?

Vergt dit fysiek meer of minder dan fietsen?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ha! Veel plezier ermee. Heb nu een 1200km op de teller van mijn monowiel. Laatst had de trein vertraging, so what, met dit weer rij je gewoon de laatste 25km met wat sightseeing omwegen naar huis.
In Antwerpen naar het station? Tegen dat de bus er eindelijk is sta ik al een koffie te drinken op het perron.
Totale kost: 3.5 euro aan elektriek :-D
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Gaat dat makkelijk over hobbelfietspaden of rij je op de rijbaan?
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

het is voor mij 3km naar centrum, of 5km naar andere kant van stad. de batterij van de XR (Xtra-Range) gaat tot 25km (of 29, aan lagere snelheden) mee. snelheid tot 30km/h (maar gemiddeld cruisen is rond de 20-25, hij remt vanzelf een beetje af als je aan de 25km/u raakt.)
veel minder lastig dan fietsen aan 20km/u. (zeker bergop!!)
voor de langere afstanden (3km+) kan het eventueel lastig beginnen worden voor je voeten/onderbenen. maar ik ben een stevige snowboarder dus daar heb ik geen last van.

met zo'n groot wiel is het makkelijk op hobbelfietspaden (als er wat putten zijn ga ik wat trager uiteraard). ik rij enkel op de weg als geen enkele auto in de buurt is. of op het voetpad als er geen voetgangers zijn en als dit beter ligt.

dit is ook waarom ik voor de OneWheel koos, en niet een "gewoon" elektrisch skatebord. want met hun kleine wieletjes hebben die het lastig met putten, hobbels, voetpaden, kiezels, schors, gras, zand,... ik met m'n groot wiel ga er gewoon door, no biggy :lol:

FYI: https://onewheel.com/
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.engadget.com/2018/01/10/one ... ccounter=1
"As a commuter tool, then, the Onewheel+ XR is hard to recommend. But as an all-terrain electric skateboard, it's still in a league of its own"

mag jij op voetpaden met dat ding? :-o

Wat is verschil met
[URL]https://onewheel.be/nl/home/151-ninebot ... 4-wh-.html [/URL

In BE toch max. 25/u.?

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef:Gaat dat makkelijk over hobbelfietspaden of rij je op de rijbaan?
Kasseien en putten, aangenaam is dat niet uiteraard, maar er zit redelijk wat achter. Al een paar keer per ongeluk van een trapje gereden van 15 cm en het ding heeft genoeg kracht om recht te blijven. Verschieten dat wel. Begrenzer staat op 18km/u, wat toch wel de limiet is om er zonder pijnlijke gevolgen af te springen. Nu, het is kwestie van tijd voordat een of andere held zichzelf daarmee verongelukt.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Wren van Corridor Crew heeft ook zo een Onewheel en ze maken ook regelmatig interessante videos erover.
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

satsurfer schreef: mag jij op voetpaden met dat ding? :-o
mag je op het voetpad met de fiets? ook niet, maar soms doen mensen dat wel eens, voor het gemak. :angel: :nono:

maar het is me nog niet duidelijk wat de wet juist zegt van dit toestel.
  • als ik 'm begrens tot 18 km/u is het een "voortbewegingstoestel" en mag ik op het fietspad.
  • als ik 'm begrens tot 25 km/u zou het eigenlijk in de klasse "elektrische fiets" behoren.
  • als ik sneller ga dan 25 km/u zou het eigenlijk in de klasse "snelle elektrische fiets" of "bromfiets" behoren. (met verplichte nummerplaat)
maar ik ga dus sneller dan 18, en een "elektrische fiets" of "bromfiets" heeft per wettelijke definitie 2 of 3 wielen, en deze maar 1. dus ik val in geen enkele categorie.

ik denk dat ik voorlopig de regels voor gewone fietsen ga volgen, en me defensief gedragen, vriendelijk zijn en luisteren naar politie ;)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

efari schreef:mag je op het voetpad met de fiets? ook niet, maar soms doen mensen dat wel eens, voor het gemak.
Je mag op het voetpad fietsen als er geen of een onberijdbaar fietspad is buiten de bebouwde kom en rechts van de richting die je volgt.
efari schreef:maar ik ga dus sneller dan 18, en een "elektrische fiets" of "bromfiets" heeft per wettelijke definitie 2 of 3 wielen, en deze maar 1. dus ik val in geen enkele categorie.
Je rijdt met een niet gehomologeerd voertuig rond en vroeg of laat ga je tegen de lamp lopen en vallen er sancties te verwachten. Enkel aangedreven voortbewegingsvoertuigen met minstens twee wielen zijn toegelaten in het verkeer. Je mag er dus niet de openbare weg mee op. Net zoals het solowheel dat ook verboden is.
Uit de wegcode :
ofwel een « gemotoriseerd voortbewegingstoestel », dit wil zeggen elk motorvoertuig met twee of meer wielen dat naar bouw en motorvermogen, op een horizontale weg, niet sneller kan rijden dan 18 km per uur (vb. elektrische autopeds, segways, elektrische rolstoelen of rolwagens voor personen met een beperkte mobiliteit, ...).
Het is niet omdat je sneller gaat dan 18 km/u, dat je plots buiten categorie valt en ineens wel de openbare weg op mag.
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Dank voor die input.
Dus als ik er een 2de wiel aan bevestig, is het wel legaal?
Moeten wielen contact maken met de grond? Is een minimum grootte voor wielen?

Stel dat ik nu een Lego wieletje aan de zijkant plak, is de regel dan wel van toepassing? :lol:
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Dan is het een gemotoriseerd voertuig

dus inschrijven, verzekeren, rijbewijs en bovenal een coc

Leg je er dus maar bij neer dat het niet legaal is...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tja, ik vermoed dat de wielen contact moeten hebben en effectief moeten "bijdragen". Het is nu éénmaal de wegcode hé.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Kirun schreef:Dan is het een gemotoriseerd voertuig

dus inschrijven, verzekeren, rijbewijs en bovenal een coc

Leg je er dus maar bij neer dat het niet legaal is...
Wat voor rijbewijs moet die dan hebben ?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kirun schreef:Leg je er dus maar bij neer dat het niet legaal is...
Daar valt niets tegen in te brengen. De wet is even vooruitstrevend als een middenvak-rijdend rotsblok.
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

@AnD
Zoals aangegeven, het is geen legaal toegestaan vervoersmiddel, dus rijbewijs niet beschikbaar
maar als je de huidige wetgeving inzake speedelecs volgt zou het eender welk geldig rijbewijs moeten zijn (uitgezonderd cat. G)

@brubbel
Mijn vermoeden is dat dit geen mainstream vervoermiddel zal worden en er dus geen wetgevend initiatief zal volgen om dit ‘voertuig’ toe te laten
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Misschien wel een algemene wet voor al deze nieuwe vervoersmiddelen: 'hoverboard', elektrisch skateboard, elektrische step, ...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nog effe de opmerking maken dat alles wat trager dan 6km/u gaat op het voetpad mag.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Niet alles, want dat zou betekenen dat een moto die stapvoets rijdt dan op het voetpad zou mogen. De regel die je aanhaalt is beperkt tot voortbewegingsvoertuigen (wie dat woord heeft uitgevonden... :roll: ) die maximaal 18 km/u kunnen. Die mogen dus stapvoets op het voetpad.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ben er wat laat mee, maar dit is de beste 2€ spent van de afgelopen weken... :mrgreen:

Afbeelding
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Heb deze ook, jammer bromt ie wat hard :P
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 16 keer

@Cloink:
Lenovo T540p?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Bijna! 't Is een T550 (bijna op rust). :-)
ooh. shiny.
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 16 keer

Goei machientjes...
Mijne T540p is wel een afdankertje (is nochtans pas van 03/2015) goedkoop gekocht via het werk van één van mijn zoons.
I7-4600 @ 2.90GHz, 16GB RAM en Docking Station.
Kwam met een 500GB 2.5" SSD.
Heb er zelf een 250GB M.2 Sata 2243 SSD als bootdrive bijgestoken op de plaats van de WWAN card die ik niet gebruik, en een tweede 500GB 2.5" SSD in een Lenovo HDD caddy in de plaats van de DVD brander (die ik ook nooit gebruik).

Daarvoor had ik een I7 T520 met een MSata 2243 250GB SSD en twee 500GB HDD's.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Dan maar eens een FRITZ!Box 7490 afgehaald bij edpnet vanmiddag.
Eerste ervaring is niet negatief, zitten paar leuke features in. De interface is echt wel "typisch duits" overigens :P

(Als proximus nu nog hun fiber asset management op orde krijgt ergens de komende maand mss eindelijk terug edpnet klant :roll: )
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ondertussen wat philips hue lampen, een Bridge en afstandbediening binnen. Leuk speelgoed!
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Bestelling van een dagaanbieding ontvangen. Gisteren deze Saeco Lirika plus de eerste keer aangezet.
saeco-lirika-espressomachine.jpg
Een collega vertelde me om zeker eens koffiebonen bij een koffiebranderij te gaan halen.
In Brussel dichtbij m'n werk dan eens bij delahaut langsgeweest. En ik moet zeggen amai, zalige koffie.


De WAF was matig qua ontvangst. Zo'n groot toestel....
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

keerekeerweere schreef:Bestelling van een dagaanbieding ontvangen. Gisteren deze Saeco Lirika plus de eerste keer aangezet.

saeco-lirika-espressomachine.jpg

Een collega vertelde me om zeker eens koffiebonen bij een koffiebranderij te gaan halen.
In Brussel dichtbij m'n werk dan eens bij delahaut langsgeweest. En ik moet zeggen amai, zalige koffie.


De WAF was matig qua ontvangst. Zo'n groot toestel....
Gekocht bij ibood? Had hem daar ook zien staan.

tov een gewoon koffiemachine, senseo, dolce gusto machines is de koffie vele beter qua smaak. Heb een halfjaar geleden de overstap gemaakt van een dolce gusto naar een volautomaat (Saeco Incanto HD8916) en zou nooit terug willen naar een senseo of dolce gusto machine. Je hebt ook zo veel verschillende smaken in bonen. Ik koop steeds de Lavazza Caffe Crema Classico (rode zak) of de Lavazza Qualità Oro (goude zak) heb deze eens gekocht in een tankstation langs de NL snelweg en was 8,99€ per zak (Lavazza Qualità Oro) nergens goedkoper gevonden.
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Wuter schreef:Gekocht bij ibood? Had hem daar ook zien staan.
Inderdaad een ibood aanbieding.
Wuter schreef:tov een gewoon koffiemachine, senseo, dolce gusto machines is de koffie vele beter qua smaak.
Yep, senseo, dolce gusto. We hebben hier al geruime tijd een nespresso. Die koffie is goed, niet goedkoop en zorgt vooral voor veel afval (tenzij je de nespresso capsules zelf neemt die je zou kunnen terugsturen of terugbrengen). Als je andere merken neemt dan is het een hoop afval voor wat koffie. Een tijdje geleden me bezig gehouden om die capsules na gebruik te openen, de koffiedrek eruit en de capsules apart in vuilzak. maar dat is een gedoe.
Wuter schreef:... Lavazza Caffe Crema Classico... Lavazza Qualità Oro ...
Lavazza (gemalen) varianten dronken we vroeger nog veel, met een gewoon koffiemachien.

bedankt voor de tips
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nieuwe self-build NAS/HTPC
  • Intel i3 8100
  • Asrock H370m-itx/AC
  • Crucial 8gb DDR4 2400
  • Antec VSK2000-U3
  • PicoPSU 90 watt + Scalcar 12v 8A adapter
  • Corsair Force MP300 240gb M2
  • Deleycon Mounting Frame, black (2x 2.5" in 3.5")
  • 5.25" Mounting Frame: 6x 2.5" in 5.25"
De 2.5" disks had ik nog liggen (allemaal uit externe hd's):
  • 2x Seagate 5tb
  • 1x Seagate 4tb
  • 2x Samsung 2tb
Verbruik, zonder speciale tuning:
  • idle: 12 a 15 watt
  • prime95 test: 70 watt
Dit is beter dan mijn Thecus n2800 (met maar 2 slots en een Atom).

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen tussen NixOS (linux) en Windows 10 met Storage Spaces. De Seagate disks zijn niet helemaal compatibel met linux (issues met SATA command queueing).

Allemaal gekocht (op de 5.25" frame na) op amazon.de, de 8 items kwamen dan ook in 6 zendingen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”