Forum

Gaat Microsoft maandag een iPad-killer aankondigen?

Heb je algemene vragen over adsl? Opmerkingen? Post ze hier...

Moderators: Moderators, Userbase Crew

Re: Gaat Microsoft maandag een iPad-killer aankondigen?

Berichtdoor THDBASED op 19 jun 2012, 21:42

Trojan schreef:
fvhbrugge schreef:Net zoals apple nooit nog een windows-killer op de markt kan brengen. Apple kan van windows ook alleen wat markaandeel afsnoepen.

Apple doet niet anders dan killer-windows producten uitbrengen.

iPod, iPhone, iPad, OSX

Op zo goed als alle vlakken zijn ze superieur aan windows producten. Het enige waar ze op achterblijven is beheerbaarheid voor bedrijven, waar microsoft dan weer heel sterk is met oa Active Directory. Apple heeft de bedrijven enkele jaren achter zich gelaten door xserve als product te stoppen en nu de mac pro een stille dood te laten sterven.

Ik denk zelfs niet dat apple moeite doet om de bedrijven voor zich te winnen, ze verdienen al miljarden aan de gewone consument.

Apple heeft op enkele jaren tijd zijn omzet, winst en marktkapitalisatie tot ver boven dat van microsoft gekregen.

Dus wie is er aan het winnen denk je?

:roll:
offlineTHDBASED
Pro Member
Pro Member

16 14

Berichtdoor MClaeys op 19 jun 2012, 23:05

Trojan schreef:
fvhbrugge schreef:Net zoals apple nooit nog een windows-killer op de markt kan brengen. Apple kan van windows ook alleen wat markaandeel afsnoepen.

Apple doet niet anders dan killer-windows producten uitbrengen.

iPod, iPhone, iPad, OSX

Op zo goed als alle vlakken zijn ze superieur aan windows producten. Het enige waar ze op achterblijven is beheerbaarheid voor bedrijven, waar microsoft dan weer heel sterk is met oa Active Directory. Apple heeft de bedrijven enkele jaren achter zich gelaten door xserve als product te stoppen en nu de mac pro een stille dood te laten sterven.

Ik denk zelfs niet dat apple moeite doet om de bedrijven voor zich te winnen, ze verdienen al miljarden aan de gewone consument.

Apple heeft op enkele jaren tijd zijn omzet, winst en marktkapitalisatie tot ver boven dat van microsoft gekregen.

Dus wie is er aan het winnen denk je?

Superieur, mijn gat. Overhyped is het juiste woord. Het enige waar ze superieur op zijn is op het vlak van marketing :nono: En hun keynotes zijn/waren ook altijd goed, daar kan Microsoft nog wat van leren want die van hen zijn Saai met hoofdletter S.
Ik heb zelf een iPad 2, en ik geef toe dat het een leuk toestel is en handiger dan even de laptop opstarten, maar meer dan een veel te duur speelgoedje is het niet (dus ben ik blij dat ik het niet heb moeten betalen).
Microsoft heeft geen concurrentie voor de iPad, het is dus niet moeilijk om superieur te zijn tegenover een onbestaande concurrent. Nu Windows 8 uitkomt voor ARM kunnen ze gaan concurreren hiermee. Het is wel nog af te wachten of ze het goed gaan aanpakken, als ik een Windows tablet koop wil ik dat ik even vlot ermee kan werken dan ik nu kan op Android en IOS, dus niet het hele toestel booten elke keer. Ik zeg dus niet dat de Windows tablets beter zullen zijn, ik zeg enkel dat de wereld niet rond Apple draait.
iPods konden niks wat een mp3 speler van 20 euro uit den Blokker niet kon, het had een mooier jasje, that's it. Qua geluidskwaliteit zijn ze maar middelmatig, de oortjes die ze erbij leveren zijn ondermaats (redelijk schandalig dat ge maar van die slechte witte dopkes krijgt bij een toestel dat zo duur is (was, de prijzen zijn inmiddels redelijker). Geef mij maar men Creative Zen X-Fi ;)
iPhone, leuk toestel, te beperkt maar dat is op te lossen met een jailbreak (en met de nieuwe IOS versies begint het wat te beteren). Er zijn goede Android phones die kunnen concurreren, WP ook als het nog wat groeit denk ik.
OSx, in mijn ogen jammer dat het niet op alle hardware kan draaien. Het OS is niet slecht, maar superieur zou ik het nu toch ook niet noemen. En de hardware... in de nieuwe Macbook zit alles vastgesoldeerd, dus iets upgraden is onmogelijk zonder een nieuwe te kopen :roll:

Ik heb niks tegen Apple en ik lever even vaak kritiek op Microsoft als Apple, het is hun fanclub die me niet aanstaat. De leden met oogkleppen dan toch, ik ken er gelukkig ook genoeg die fan zijn van Apple maar tenminste openstaan voor alternatieven.

karp_p schreef:De eerste die met een betaalbare en goede tablet komt die perfect is voor in het onderwijs duwt de rest zo uit de markt.

Zelfs een goede betaalbare tablet die perfect is voor het onderwijs duwt de rest niet uit de markt, nog veel kranten gelezen de laatste tijd? De scholen willen iPads om een of andere reden. Niet echt betaalbaar te noemen voor bijvoorbeeld een alleenstaande moeder met 2 kinderen, maar wel hip voor de school natuurlijk...
In de lagere school en in het middelbaar kom je in principe toe met een tablet uit de Bart Smit van 150 euro. Je hebt geen fancy dual core of quad core, maar je hebt wel Android 4.0, je kan er je cursussen op lezen, internetten en apps op draaien (of hebben scholen tegenwoordig apps die grafische engines draaien waar zelfs de Tegra 3 zich in verslikt?).
Onderwijs moet beschikbaar blijven voor iedereen! Of gaan we mensen die het financieel niet breed hebben samen in oubollige schooltjes steken? Of ze gewoon terug vanaf hun 12e naar de fabriek sturen he :roll: (Kweet wel da ge het niet op die manier bedoelde ze ;))

Over de Microsoft tablet, het klepke is leuk, dat toetsenbord in de cover ook. Zolang er geen duidelijke en goede uitspraken gedaan zijn over de batterijduur wil ik er niet echt uitspraken over doen. Voor hetzelfde geld gaat de tablet maar 4 uur mee op een batterijlading en dan faalt ze al op voorhand in mijn ogen. Dat is een goed punt van de iPad in mijn ogen, de batterijduur. Is het een iPad-killer: nee, kan het een goede concurrent worden voor de iPad: ja. Windows 8 werkt prettig op tablets, op desktop is er nog wat werk aan in mijn ogen.

Niks persoonlijk tegen de personen die ik gequote heb btw.
Raptr: MClaeys - Xbox Live: MClaeys - PSN: MClaeys - Guildwars:
Speedtest
Disclaimer: Ik heb niks tegen Telenet noch Belgacom, ik sta gewoon niet altijd achter hun keuze maar tracht me neutraal op te stellen bij het bieden van hulp.
onlineMClaeys
Elite Poster
Elite Poster

84 12

Berichtdoor Trojan op 19 jun 2012, 23:40

MClaeys schreef:Superieur, mijn gat. Overhyped is het juiste woord. Het enige waar ze superieur op zijn is op het vlak van marketing :nono: En hun keynotes zijn/waren ook altijd goed, daar kan Microsoft nog wat van leren want die van hen zijn Saai met hoofdletter S.
Een goeie marketing is de snelste weg naar de portefeuille van de consument. Dat hun keynotes saai zijn is uw eigen mening, ik ben er zelf ook geen voorstander van, maar er zijn genoeg mensen die liggen te kwijlen bij elke aankondiging. En aangezien microsoft de stijl zo goed als volledig gekoppieerd heeft bij de aankondiging van surface 2 denk ik dat ze genoeg fans hebben. :p

Ik heb zelf een iPad 2, en ik geef toe dat het een leuk toestel is en handiger dan even de laptop opstarten, maar meer dan een veel te duur speelgoedje is het niet (dus ben ik blij dat ik het niet heb moeten betalen).
Ik heb een maand geleden een ipad³ gekocht en ik heb er nog geen moment spijt van. Ik gebruik het ondertussen zo vaak dat ik zelfs regelmatig mijn gewone pc er voor af zet. Als ik zie hoe het met android tablets gesteld is ben ik blij met men aankoop. (en ja ik gebruik een android smartphone)

Microsoft heeft geen concurrentie voor de iPad, het is dus niet moeilijk om superieur te zijn tegenover een onbestaande concurrent. Nu Windows 8 uitkomt voor ARM kunnen ze gaan concurreren hiermee. Het is wel nog af te wachten of ze het goed gaan aanpakken, als ik een Windows tablet koop wil ik dat ik even vlot ermee kan werken dan ik nu kan op Android en IOS, dus niet het hele toestel booten elke keer. Ik zeg dus niet dat de Windows tablets beter zullen zijn, ik zeg enkel dat de wereld niet rond Apple draait.
Microsoft mag dan onder zijn eigen naam geen tablets hebben uitgebracht, maar er zijn er genoeg die dat wel doen sinds windows XP. En dat waren gewoon lompe dingen, om de simpele reden dat de technologie er niet rijp voor was. Als het toen al bestond was ARM nog maar een fractie van wat het nu is en zat het bij wijze van spreken enkel maar in rekenmachines.

Apple mag dan wel niet de uitvinder zijn van veel producten, maar ze hebben ze wel gebruiksvriendelijk en toegankelijk voor de grote massa gemaakt.

iPods konden niks wat een mp3 speler van 20 euro uit den Blokker niet kon, het had een mooier jasje, that's it. Qua geluidskwaliteit zijn ze maar middelmatig, de oortjes die ze erbij leveren zijn ondermaats (redelijk schandalig dat ge maar van die slechte witte dopkes krijgt bij een toestel dat zo duur is (was, de prijzen zijn inmiddels redelijker). Geef mij maar men Creative Zen X-Fi ;)
Ik weet niet wat gij verwacht van een ipod, maar dat ding deed zijn werk meer dan goed. Ik verwacht alvaast geen denon in mini formaat met speakers van B&W rond mijn oren. Hun software is gebruiksvriendelijk en werkt intuitief, maar dat is subjectief.

iPhone, leuk toestel, te beperkt maar dat is op te lossen met een jailbreak (en met de nieuwe IOS versies begint het wat te beteren). Er zijn goede Android phones die kunnen concurreren, WP ook als het nog wat groeit denk ik.
Ik heb de iPhone bewust gemeden als de pest vanwege zijn hoge prijs. En enkele jaren later betrap ik mezelf er op toch een SGSII te kopen aan dik €500. :(

OSx, in mijn ogen jammer dat het niet op alle hardware kan draaien. Het OS is niet slecht, maar superieur zou ik het nu toch ook niet noemen.
Het is de totale gebruikerservaring die zoveel beter is dan bij windows en android. De synchronisatie tussen alle toestellen en nog een hoop andere kleine details die mij wel te binnen schieten van zodra ik mijn ipad terug vast pak.

Op dat gebied ligt android bv een pak achter. Er is geen synchronisatie van bestanden tussen verschillende toestellen, je moet al gebruik maken van dropbox of google drive. Elke fabrikant steekt er zijn eigen schil over, den een al lelijker dan de andere.

Microsoft snapt het wel door het design opnieuw uit te vinden. Tiles ipv icoontjes, de mannier van browsen door menu's en nog een hoop kleine details. Maar dat wordt allemaal teniet gedaan door het smartphone en tablet OS van mekaar gescheiden te houden qua codebase en er dus geen portabiliteit van apps is zonder porten.

Qua uniformiteit en gebruiksvriendelijkheid staat apple ver boven de vorige 2.

En de hardware... in de nieuwe Macbook zit alles vastgesoldeerd, dus iets upgraden is onmogelijk zonder een nieuwe te kopen :roll:
Tjah, dat is nu eenmaal het lot van een klein en draagbaar toestel te willen. Als je iets wil upgraden moet je maar een gewone laptop of MBP kopen.

Ik heb niks tegen Apple en ik lever even vaak kritiek op Microsoft als Apple, het is hun fanclub die me niet aanstaat. De leden met oogkleppen dan toch, ik ken er gelukkig ook genoeg die fan zijn van Apple maar tenminste openstaan voor alternatieven.
Ik heb een bloedhekel aan de mentaliteit van apple, hun arrogantie en de patentoorlog die ze ontketend hebben. Maar hun producten zijn gewoonweg fantastisch.

Ik zit ondertussen met 3 verschillende platformen en dat steekt ondertussen wel tegen.

En dit alles is mijn eigen mening, hoe de rest er over denkt kan me weinig schelen en zal mij niet van gedacht doen veranderen.

En als afsluiter: Beter goed gestolen dan slecht bedacht.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
offlineTrojan
Elite Poster
Elite Poster

107 43

Berichtdoor jackho op 20 jun 2012, 07:06

I pad, you pad but i don't pad !

Zou je met de arm versie alle huidige windows desktop programma's kunnen draaien
of zal men in dit geval verplicht zijn van een W8-Pro versie te kopen ?

mvg
offlinejackho
Elite Poster
Elite Poster

62 34

Berichtdoor theduvelking op 20 jun 2012, 07:36

offlinetheduvelking
Pro Member
Pro Member

18 34

Berichtdoor qless op 20 jun 2012, 07:49

Op de ARM versie zit geen classic desktop, dus alleen de Metro interface, en deze zal alleen apps uit de MS app store kunnen draaien. De Pro versie heeft wel een classic desktop naast de Metro interface, en kan ook gewone desktop programma's draaien
http://hierzo.net http://arnoraps.be
Canon 5d2 | 30d | 8 | 14L | 10-22 | 17-40L | 24 | 24-105L | 50 | 70-300 | 135L | 430 EX | ST-E2 | Manfrotto
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
offlineqless
Elite Poster
Elite Poster

61 2

Berichtdoor Maglor op 20 jun 2012, 07:59

Grrrrrr!

Afbeelding

;)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Afbeelding
offlineMaglor
Elite Poster
Elite Poster

26 2

Berichtdoor iceke op 20 jun 2012, 08:09

Trojan schreef:Op dat gebied ligt android bv een pak achter. Er is geen synchronisatie van bestanden tussen verschillende toestellen, je moet al gebruik maken van dropbox of google drive. Elke fabrikant steekt er zijn eigen schil over, den een al lelijker dan de andere.

??? Dat is juist het grote nadeel aan den idinges ??? Ik ben juist blij dat ik al mijn gegevens, contacten, documenten, foto's, agenda's enz. niet hoeft te syncen op m'n android. google doet dat voor mij zonder op knoppekes toe hoeven drukken of kabelkes te hoeven aansluiten.
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

205 114

Berichtdoor theduvelking op 20 jun 2012, 08:56

Dat doet mijn iDinges ook zomaar voor mij ... :banana:
offlinetheduvelking
Pro Member
Pro Member

18 34

Berichtdoor jackho op 20 jun 2012, 10:14

Ok gless, dan zal ik dieper in mijne portemonnee moeten grijpen want de W8pro zal wel een stuk duurder zijn vrees ik !

mvg
offlinejackho
Elite Poster
Elite Poster

62 34

Berichtdoor Dima_2005 op 20 jun 2012, 10:16

W8Pro heeft dan ook een Ivy Bridge processor ipv een ARM ding. :roll:
offlineDima_2005
Elite Poster
Elite Poster

54 19

Berichtdoor iceke op 20 jun 2012, 11:09

Schrijf niet : een Ivy Bridge processor ipv een ARM ding maar : hoeft geen dedicated software :angel:
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

205 114

Berichtdoor Opus op 20 jun 2012, 20:23

Vind dit wel echt de max..........

Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
offlineOpus
Premium Member
Premium Member

23 7

Berichtdoor caravia_asterix op 20 jun 2012, 22:07

inderdaad, wreed ambetant als het vastloop
dat was vroeger ook al zo bij microsoft, dat presentaties niet zo vlot verliepen, denk maar aan bill gates in den tijd
offlinecaravia_asterix
Plus Member
Plus Member

3 1

Berichtdoor iceke op 21 jun 2012, 07:50

Je ziet hem zo denken: Shiiiiiit, not again
offlineiceke
Elite Poster
Elite Poster

205 114

Berichtdoor MClaeys op 21 jun 2012, 13:05

och, we zullen het er maar op houden dat het OS nog niet op punt staat. Presentaties van Microsoft zijn nooit goed geweest, hoe hard ze ook proberen. Niet enkel voor Windows, ook voor Windows Phone en op E3 voor Xbox, rampzalig. Het OS zal zich toch moeten bewijzen.
Speedtest
Disclaimer: Ik heb niks tegen Telenet noch Belgacom, ik sta gewoon niet altijd achter hun keuze maar tracht me neutraal op te stellen bij het bieden van hulp.
onlineMClaeys
Elite Poster
Elite Poster

84 12

Berichtdoor jackho op 21 jun 2012, 15:13

Tot nu toe toch nog nooit problemen gehad met Win7 -64 bit .
Maar of het ook zo zal zijn met W8 dat zal ik nog moeten afwachten natuurlijk.

mvg
offlinejackho
Elite Poster
Elite Poster

62 34

Berichtdoor Trojan op 21 jun 2012, 16:02

Modbreak:
Niet toegelaten acties:
CAPS flooding (het overbodig gebruiken van hoofdletters wat wordt ervaren als schreeuwen in gesproken taal)
MClaeys schreef:Presentaties van Microsoft zijn nooit goed geweest, hoe hard ze ook proberen.

DEVELOPERS DEVELOPERS DEVELOPERS DEVELOPERS DEVELOPERS

I LOVE THIS COMPANY

YEEEEAAAAAAAHHHHHHHH
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
offlineTrojan
Elite Poster
Elite Poster

107 43

Berichtdoor MClaeys op 21 jun 2012, 22:23

jackho schreef:Tot nu toe toch nog nooit problemen gehad met Win7 -64 bit .
Maar of het ook zo zal zijn met W8 dat zal ik nog moeten afwachten natuurlijk.

mvg

Jep, Windows 7 draait heel goed, en de gewone Windows 8 zal daar niet veel in verschillen denk ik aangezien de basis grotendeels hetzelfde is. De ARM versie daarentegen.
Speedtest
onlineMClaeys
Elite Poster
Elite Poster

84 12

Berichtdoor satsurfer op 22 jun 2012, 19:45

http://tblt.de/2012/06/microsoft-surface-preis-599euro-kosten-windows-rt/
http://nl.hardware.info/nieuws/28526/microsoft-surface-tablet-gaat-meer-dan-$599-kosten?utm_source%3Drss-compleet%26utm_medium%3Drssfeed%26utm_campaign%3Dhardwareinfo

kleinste RT (10,6") versie zou 599$ kosten (voorlopig zonder 3G versie!)
res. 1366×768 Pixel
het dunne touch cover (ingebouwd toetsenbord) zou voor die prijs erbij zitten

Windows 8 Pro + Intel (i5) Processor zal 799-999$ kosten (en 3 maand later verschijnen)

wel stevige prijs voorlopig.....want hier over US prijzen!
offlinesatsurfer
Elite Poster
Elite Poster

66 33

VorigeVolgende

Keer terug naar Allerlei