Mijn kleine frustratie van de dag ...

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 300 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor MClaeys » 6 dagen 13 uur 10 minuten geleden (05 Nov 2019, 22:24)

CCatalyst schreef:
MClaeys schreef:Vervolgens stuurt ze dat de QR code niet werkt.

Ze gebruiken het Europese EPC QR Code formaat. Meeste bankapps ondersteunen enkel het Bancontact QR Code formaat.

In de apps van KBC en Belfius zou het wel moeten werken daar die beide ondersteunen.

Fout/schuld van de bank, niet van justitie.

Ah, in dat geval leren we weer iets bij. ING, Bancontact, BNP gaven een error. KBC deed niks, maar in tegenstelling tot de andere apps heb ik die nog nooit gebruikt voor QR dus dat kan een app bug geweest zijn (bancontact moest ik ook herinstalleren voor het "werkte"), KBC is enkel Visa en verzekering bij mij. Belfius hebben we niet.
Dan mogen ze dat er wel eens bij zetten naar mijn mening, want nu was het enkel frustrerend ipv een hulp. Als maar 2 banken het kunnen, is de kans nogal groot dat mensen dit tegenkomen (en gelukkig ontvangen we dusdanig weinig boetes dat we het niet wisten).

MaT
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 185 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer

Berichtdoor MaT » 6 dagen 11 uur 37 minuten geleden (05 Nov 2019, 23:57)

stefke schreef:Soja daar moeten ze bossen voor kappen maar een soya burger is toch zo lekker hé..

Ja, voor soja worden bossen gekapt. Het leeuwendeel van de sojaproductie echter dient voor veevoer. Volgens dit artikel is er voor elke 100gram hamburger, zo'n 46gram soja gebruikt. Dit plus het feit dat die koe ook plaats inneemt, water en energie verbruikt om te kweken zorgt ervoor dat de ecologische voetafdruk van een hamburger vele malen groter is dan die van een veggie die een sojaburger eet.
Niet om je de les te willen spellen, wel iets om bij stil te staan. Want de soja productie is moordend voor de planeet en de lokale bevolking. Toevallig dit vandaag op de VRT: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11/05 ... s-gedrenk/
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 340 keer

Berichtdoor heist_175 » 6 dagen 3 uur 44 minuten geleden (06 Nov 2019, 07:50)

Als je ziek bent, volg je best doktersadvies wat betreft voeding en levensstijl. Laat u vooral niet opjagen door hypes.

En daarmee heb je de essentie ook gehad: hype. Plots is iedereen "glutenintolerant", terwijl veel van die intolerantie te wijten is aan industriële toevoegingen (genre brood van bakkerij VanGrootloon in Leuven) en niet te wijten is aan al dan niet gluten of al dan niet tarwe/rogge/spelt. Vroeger was iedereen aan het montignac'en.
Maar stel u bij "iedereen" niet te veel voor.

Uw tirade tegen vegetarisch of veganistisch is niet geheel terecht. Vegetarisch of veganistisch eten - hoewel niet voor iedereen weggelegd bewijze uw eigen ervaring - heeft wel degelijk potentieel positieve impact op zowel gezondheid als milieu. Het is ondertussen wel al lang bekend dat rood vlees een gigantische eco-afdruk heeft (zowel qua waterverbruik als CO2 - zowel in productie als in transport & verwerking) en dat het kwalijke gevolgen heeft voor uw gezondheid en de gezondheid van de bevolking. Er zijn heel der naties die vegetarisch eten, dus qua verplichte inname van supplementen moet je u ook niet teveel aantrekken.

Wat soja betreft, zie commentaar van MaT: de meeste soja is voor diervoeder (vleesproductie & visproductie), niet voor directe menselijke consumptie. Er zijn trouwens wel meer (en betere) alternatieven dan een sojaburger :).

JamesEarlGray
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Berichtdoor JamesEarlGray » 6 dagen 3 uur 15 minuten geleden (06 Nov 2019, 08:19)

Rood vlees is idd het meest kostelijk qua CO2-uitstoot maar scoort dan wel laagst als het op dierenleed aankomt (per eenheid energie uiteraard, want die beesten zijn gewoonweg groter): https://www.theguardian.com/commentisfr ... -suffering

Als je halfenhalf veganistisch wilt worden, wat doe je dan? Proberen je impact met dierenleed te minimaliseren of je ecologische voetafdruk minimaliseren? Beide blijken helaas tegenstrijdige belangen te zijn.

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 340 keer

Berichtdoor heist_175 » 6 dagen 2 uur 52 minuten geleden (06 Nov 2019, 08:42)

JamesEarlGray schreef:Als je halfenhalf veganistisch wilt worden, wat doe je dan? Proberen je impact met dierenleed te minimaliseren of je ecologische voetafdruk minimaliseren? Beide blijken helaas tegenstrijdige belangen te zijn.

Niet echt tegenstrijdig?
Als ik falafelballetjes eet, wordt er geen dier voor geslacht en qua eco-impact zit het ook wel snor.

Wel een interessant artikel, dat iets niet kwantificeerbaar (leed) toch probeert te kwantificeren.

tien
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Berichtdoor tien » 6 dagen 2 uur 12 minuten geleden (06 Nov 2019, 09:22)

heist_175 schreef:genre brood van bakkerij VanGrootloon in Leuven

Dat is een ambachtelijke bakkerij in Sint Truiden :lol: (tot zover de geloofwaardigheid van de term "ambachtelijk", industrieler kan niet)

Alle allergiën, intoleranties en afwijkingen zijn echt maar sommigen lijken het te verzamelen. Is ook mode en kan je meepraten. Een beetje buikpijn na ontbijt is dan snel glutenintolerant. Pijn na wespensteek is allergie (nu net eentje waar echte allergie je vrij snel naar ziekenhuis moet). Terughoudend zijn in sociaal contact is autisme, te actief ADHD. Schrik van spinnen ook heel snel arachnofobie. Niet moeilijk dat psychiaters zo'n lange wachtlijsten hebben (hoewel er toch maar heel weinig die stap echt lijken te zetten). Ga naar dokter voor iets tegen de griep en je krijgt iets tegen griep...
We denken dan dat we er goed aan doen omdat zo die 'ziektes' bekender worden maar de echte gevallen worden getrivialiseerd. Notenallergie is dodelijk maar tijd terug restaurant dat het gevaar ontkende, waarschijnlijk al vele klanten gehad die beweerden allergisch te zijn en nu eens een echte. Een fobie is niet gewoon schrik en kan je niet zomaar effe 'doe niet flauw' naast je neer leggen.

Ik ben geen vegetarier maar wissel gewoon regelmatig af. Vlees eet ik veel minder dan vroeger (weken zonder) maar eerder door extreem eentonig dieet (ook niet gezond, niet vegan en al helemaal niet keto) en niet om eco redenen (ik leef vooral op brood & kaas dus maak me daar geen illusies rond). Origineel om financiele en nu eerder praktische redenen is dat een gewoonte geworden. Er zijn echt heel goede veggie gerechten, spijtig dat ze het dikwijls als surrogaat proberen te verkopen (vegetarische americain is geen americain). Voor de afdruk ook belangrijk dat we over het algemeen eigenlijk gewoon veel te veel eten...

Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 66 keer
Uitgedeelde bedankjes: 222 keer

Berichtdoor Didymus » 6 dagen 2 uur 2 minuten geleden (06 Nov 2019, 09:32)

stefke schreef:Zal mij nu wel aan veel commentaar mogen verwachten van de vega volgers.

Als je makkelijk te weerleggen onwaarheden neerpent, dan mag je je natuurlijk wel aan commentaar verwachten. :)

Ook omnivoren kunnen B12 of ijzer tekort hebben. Als opname van B12-supplementen voor jouw niet via het spijsverteringsstelsel kan, dan moet je uiteraard zorgen dat je dieet daaraan is aangepast, dat is evident.

Verre van iedereen die plantaardig eet, eet daarom ook (significante hoeveelheden) soja. Typische misvatting van vleeseters dat je vlees 1 op 1 moet vervangen. ;)

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 262 keer
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer

Berichtdoor mailracer » 6 dagen 1 uur 29 minuten geleden (06 Nov 2019, 10:05)

tien schreef:Alle allergiën, intoleranties en afwijkingen zijn echt maar sommigen lijken het te verzamelen. Is ook mode en kan je meepraten.

grotendeels heb je gelijk, maar het heeft ook voordelen. Toen enkele jaren geleden bij mijn vrouw vastgesteld is dat ze intolerant is voor gluten was er nagenoeg weing in de winkels te vinden om haar dieet te volgen, of het koste dan nog eens veel meer geld. Doordat er nu vraag is naar deze produkten door de hype is het aanbod ook groter.

JamesEarlGray
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor JamesEarlGray » 6 dagen 35 minuten 24 seconden geleden (06 Nov 2019, 10:59)

heist_175 schreef:
JamesEarlGray schreef:Als je halfenhalf veganistisch wilt worden, wat doe je dan? Proberen je impact met dierenleed te minimaliseren of je ecologische voetafdruk minimaliseren? Beide blijken helaas tegenstrijdige belangen te zijn.

Niet echt tegenstrijdig?
Als ik falafelballetjes eet, wordt er geen dier voor geslacht en qua eco-impact zit het ook wel snor.

Wel een interessant artikel, dat iets niet kwantificeerbaar (leed) toch probeert te kwantificeren.

Ik heb het over half-en-half veganistisch willen worden, niet volledig want dan is het 'probleem' inderdaad niet van toepassing.

Ja ik vind het stiekem jammer dat de meest ecologische keuze van vlees (gevogelte en vooral kip) ook direct het slechtst scoort qua dierenleed zoals dat is berekend in dat artikel.

XIII
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor XIII » 5 dagen 18 uur 48 minuten geleden (06 Nov 2019, 16:46)

Stefke ik heb het hier al geschreven gisteren in de aan en verkoop topic maar het hele bericht is verwijderd door een of andere mod. zonder uitleg,
het word hier om langs om meer een kindertuin Ook word er de laatste tijd erg veel aan vriendjespolitiek gedaan. Ik lees hier veel geef wel weinig commentaren maar denk er aan om het forum volledig links te laten.

JamesEarlGray
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor JamesEarlGray » 5 dagen 17 uur 8 minuten geleden (06 Nov 2019, 18:26)

XIII ik heb aangetoond welke regels van het verkoopgedeelte van het forum je hebt overschreden, die had je allereerst moeten lezen alvorens daar een topic te openen. Je kan niet zomaar als een cowboy een forum binnenstuiken en verwachten dat dat zomaar wordt getolereerd.

TL;DR: de enige op wie je boos moet zijn is jezelf.

Goztow
Erelid
Erelid
Bedankt: 743 keer
Recent bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1237 keer

Berichtdoor Goztow » 5 dagen 15 uur 45 minuten geleden (06 Nov 2019, 19:49)

Kan je een voorbeeld geven van die vriendjespolitiek?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: jdeluyck
Bedankt: 88 keer
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer

Berichtdoor devilkin » 4 dagen 3 uur 17 minuten geleden (08 Nov 2019, 08:17)

Macbooks zijn toch niet meer wat ze geweest zijn. Of meer specifiek: OSX is niet meer wat het geweest is.

Alweer m'n mac moeten rebooten gezien een stuk software niet meer mee wilt - corporate laptop. Jammergenoeg is het ofwel een locked down windows laptop waar ik m'n werk niet op kan doen (wegens te locked down) of een developer laptop (lees: macbook). Mocht ik BYOD doen had ik al lang m'n linux laptop meegepakt ;)
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

Area57
Starter
Starter

Berichtdoor Area57 » 1 dag 22 uur 6 minuten geleden (10 Nov 2019, 13:28)

Na het resetten van Google Chrome op mijn PC krijg ik ongevraagd de nieuwe "Google Search"-layout te zien als ik aangemeld ben met mijn Google account. Enkel als ik niet aangemeld ben of in incognito-venster krijg ik de klassieke "Google Search"-layout te zien. Ik vond de oude layout (links) beter, maar blijkbaar kan dit niet ongedaan worden gemaakt.

Afbeelding

Terug naar “Allerlei”