Mijn kleine frustratie van de dag ...

Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3278
Lid geworden op: 23 Feb 2010
Bedankt: 258 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor mailracer » 22 Jul 2019, 20:32

Dizzy schreef:Zou ik hier nog iets aan kunnen doen? Iemand hier ervaring mee?


Ik heb hetzelfde voorgehad met een canon 24_70 F2.8. Kost ook een handvol geld. Ik heb deze rechtstreeks verzonden naar een repaircentrum en heeft me bijna 300 euro gekost. De scherpstelmotor was defect. Nadien kwam het objectief wel in zeer goede en scherpere status terug.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1431
Lid geworden op: 06 Dec 2009
Bedankt: 144 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor Dizzy » 23 Jul 2019, 10:23

XIII schreef:
Dizzy schreef:Gisteren weigert mijn camera (sony 6500) ineens scherp te stellen. Het probleem blijkt de lens (16-70mm-Zeiss F4). Even deconnecteren helpt niet, de lens wordt niet meer herkend en er is een klik te horen bij de pogingen om scherp te stellen.

Even garantie erbij halen en jawel, de lens en camera zijn 2 jaar en 1 maand oud! :bang:

Binnengebracht bij Art&Craft en dan naar https://www.easyrepair.be. Hopelijk valt het mee want dit is geen goedkope lens en ik verwacht dan ook dat het wat langer dan 2 jaar mee gaat (en dan niet 1 maand langer) :cry:

Omdat dit mijn enige lens is zal het dus een paar weken geen foto's maken zijn.

Zou ik hier nog iets aan kunnen doen? Iemand hier ervaring mee?


Probeer eens de contacten schoon te maken met alcohol en oorstokjes, zowel van de lens en de camera.


Is gedaan door A&C maar zonder resultaat. Het is mijn enige lens en nooit van camera geweest, veel vuil zal er dus niet tussen kunnen gezeten hebben.

tien
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 17 Apr 2019
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor tien » 2 weken 3 dagen 13 uur geleden (06 Aug 2019, 14:22)

Werken met zelfde uid is zo fun tot er een dankbare uw vi sessie afschiet...
(de eigen teammates blijkbaar nog niet veel ervaring met mijn communicatieve kanten :lol: )

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2069
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 77 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Contact:

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor devilkin » 2 weken 1 dag 18 uur geleden (08 Aug 2019, 09:46)

Het feit dat mensen duidelijk niet meer weten hoe ze moeten rijden en zich zelden aan de verkeersregels houden... in het half uurtje op de baan deze ochtend:
- van rijstrook veranderen zonder enige aanduiding
- roekeloos rijgedrag door constant veranderen van rijstrook om toch maar 5 meter verder te geraken
- middenstrook plakkers
- zwalpen (wss weer aan het GSM'men)
- witte lijnen? Da's toch om over te rijden, niet?
- hard op uw remmen gaan staan voor een flitspaal, dan weer volle gas geven

Gevaarlijke situaties tot en met. Rijbewijs met punten, graag - en moest het nog automatisch zijn alla 'The 5th element', ik zou het nog niet zo erg vinden.
Telenet Whoppa -- using Ubiquiti USG-3
Mobile Vikings & Proximus-- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3278
Lid geworden op: 23 Feb 2010
Bedankt: 258 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor mailracer » 2 weken 1 dag 15 uur geleden (08 Aug 2019, 12:55)

Dat is allemaal nog niet zo erg, maar wat ik heb meegemaakt valt niet snel goed te maken. Mijn lievelingstas van op het werk is tegen de grond gegaan begin van de week. Ik ga nooit nog een vervang tas vinden. :frown: , en ik mis ze nu al..... :oops:

Gebruikersavatar
broke23
Pro Member
Pro Member
Berichten: 435
Lid geworden op: 01 Aug 2014
Bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor broke23 » 2 weken 1 dag 14 uur geleden (08 Aug 2019, 13:34)

mailracer schreef:Dat is allemaal nog niet zo erg, maar wat ik heb meegemaakt valt niet snel goed te maken. Mijn lievelingstas van op het werk is tegen de grond gegaan begin van de week. Ik ga nooit nog een vervang tas vinden. :frown: , en ik mis ze nu al..... :oops:


al eens gegoogled dan ? Zo'n speciale tas ? of een gepersonaliseerde tas misschien ?

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2069
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 77 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Contact:

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor devilkin » 1 week 4 dagen 19 uur geleden (12 Aug 2019, 08:22)

Op het werk toekomen en een lege koffiemachine aantreffen. No coffee :(
Telenet Whoppa -- using Ubiquiti USG-3
Mobile Vikings & Proximus-- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 18784
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 927 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1800 keer
Contact:

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor krisken » 1 week 3 dagen 3 uur geleden (14 Aug 2019, 00:57)

Enkele dagen terug stond ik met de wacht op de 112 standplaats "Sint Elisabeth".
Maar even 12 oproepen gehad op 12 uur tijd en toch de volle 5 mensen afgevoerd naar het ziekenhuis.

De rest?
- Ofwel spoorloos verdwenen
- Ofwel agressief (verbaal/fysiek) en dus mee met de politie
- Ofwel ons aan het uitlachen (valse oproep)
- Ofwel weigerde men mee te gaan (ik heb ulle nie gebeld idioten)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + EDPnet 100/30
Telefonie = WeePee + Speakup + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti + AVM Fritzbox

R2D2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 Aug 2015
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor R2D2 » 1 week 2 dagen 17 uur geleden (14 Aug 2019, 10:32)

Dat laatste argument kan ik toch begrijpen : (op de verwijten na natuurlijk).

Als iemand anders de ambulance belt, zonder dat het nodig is, zonder dat je het zelf gevraagd hebt, ben je toch niet verplicht om mee te gaan ? (en de rekening te betalen).

tien
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 17 Apr 2019
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor tien » 1 week 2 dagen 12 uur geleden (14 Aug 2019, 15:32)

Afreageren op ambulanciers is inderdaad niet nodig.

Ook dingen zoals deze...
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/am ... ~acbda7ca/

Hopelijk heeft rechter en de ongeduldige nooit 112 nodig, die gaan nogthans geen seconde twijfelen om hun toch te helpen.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 18784
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 927 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1800 keer
Contact:

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor krisken » 1 week 2 dagen 11 uur geleden (14 Aug 2019, 16:20)

R2D2 schreef:Dat laatste argument kan ik toch begrijpen : (op de verwijten na natuurlijk).

Als iemand anders de ambulance belt, zonder dat het nodig is, zonder dat je het zelf gevraagd hebt, ben je toch niet verplicht om mee te gaan ? (en de rekening te betalen).

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar ik was ook niet helemaal duidelijk rond de situatie :-)
Laat ons zeggen dat onze blauwe collega's hem de keus gaven : ofwel mee gaan met hun (en een nachtje in de cel), ofwel mee gaan met ons (en een nachtje op spoed). Reden : serieus geval van openbare dronkenschap (met vernieling, en uiteindelijk in slaap gevallen in het midden van een kruispunt). Politie heeft ons erbij geroepen omdat ze de persoon niet wakker kregen (=bewusteloosheid). Wij hebben de persoon ervan overtuigd om toch wakker te worden.

Samenwerking met politie in dergelijke gevallen is dagelijkse kost : zij trekken hun paraplu open (zie dat die mens iets medisch voor heeft, en wij hem opsluiten) en wij verifiëren dat. Ik begrijp hun ergens wel : tegenwoordig moet je bij elke dienst eerst je paraplu opentrekken voor je verder denkt. Een proces is nooit veraf, denk dat we toch zeker eens per week te horen krijgen dat ze een advocaat op ons af sturen. In ongeveer 10% van de gevallen doen ze dat ook effectief. Meestal zijn advocaten wel zo slim om, na een woordje uitleg van ons of de spoed, hun klant aan te raden om niet verder te gaan.

Helaas gaat het soms anders, zoals @tien vermeld ... Inmiddels is geweten dat de ambulancier in kwestie effectief in beroep gaat. Tot de uitspraak daar van zullen we hem niet meer zien op een ambulance...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + EDPnet 100/30
Telefonie = WeePee + Speakup + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti + AVM Fritzbox

tien
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 17 Apr 2019
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor tien » 1 week 2 dagen 10 uur geleden (14 Aug 2019, 17:58)

Mainframe reboots zijn spannender dan windows varianten :| Door mijn maagdelijke schoonheid (nu ja, gebrek aan ervaring) hele dag aan het voorbereiden en nu in de handen van de dokter en wachten op telefoon van het operatiekwartier...

Praying to the cobol gods...
(ook toeval dat er bij een mainframe interventie documenten voor pensioen ariveren? Ik heb maar een levensverwachting tot +- 59 dus nu niet bepaald wat ik hoopte te ontvangen :lol: )

MichelJ
Premium Member
Premium Member
Berichten: 748
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Locatie: Kapellen
Bedankt: 53 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Re: Mijn kleine frustratie van de dag ...

Berichtdoor MichelJ » 1 week 2 dagen 7 uur geleden (14 Aug 2019, 20:51)

Mmmm, moest een pakje geleverd worden vandaag. Ik weet door de werken dat ik zeer moeilijk te bereiken ben maar was te laat om een alternatief afhaalpunt te kiezen in geval van afwezigheid.

Normaliter via track&trace komt er dan op, adres niet gevonden, af te halen in het postkantoor.

Deze keer in track&trace : Bestemmeling is verhuisd, pakje terug naar afzender.

Man, man, man, klacht indienen via online formulier = neem contact op met de afzender.

De werken gaan nog 2 jaar duren, ik moet dringend een oplossing gaan vinden, zelfs de gewone post komt er maar mondjes mate door. Vraag me alleen af hoe ze er bij komen dat ik verhuisd ben!!!


Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast