Elektrische auto opladen

Slafes
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2330
Lid geworden op: 18 Apr 2013
Locatie: Leuven
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 324 keer

Re: Elektrische auto opladen

Berichtdoor Slafes » 2 weken 2 dagen 2 uur geleden (07 Okt 2018, 10:14)

Je geniet nog van 3500 euro subsidies op de aankoopprijs, maar dan is het nog steeds meer dan 30000 euro. De hybride versie staat nu aan 25500 euro, de elektrische aan 36000 euro.

Ben even gaan neuzen in de oude berichten.

viewtopic.php?f=37&t=48845&hilit=ioniq&start=40#p689179

Toen zei Tim dat hij 5000 euro korting kreeg op mijn bericht van toen 34999 euro. Samen met de premie van 4500 euro was dat 9500 euro korting op de prijs : 25499 euro. Dus 22000 zal nu alvast niet meer kunnen. Prijs hoger, subsidies lager...

Gebruikersavatar
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2695
Lid geworden op: 05 Dec 2010
Twitter: fusabe
Locatie: ::1
Bedankt: 369 keer
Recent bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Contact:

Re: Elektrische auto opladen

Berichtdoor Tim.Bracquez » 2 weken 2 dagen 1 uur geleden (07 Okt 2018, 10:58)

@Slafes:2 maand geleden, demo wagen (nieuw, moest nog geleverd worden aan garage, dus was voor hun besteld). Geen kleur keuze dus.
Je gaat toch niet een wagen aan advies prijs kopen? Zo werkt het niet met auto dealers hé, naar meerdere garages in de regio gaan en offertes tegen elkaar uitspelen, gewoon beetje hard zijn anders lopen ze toch met zuurverdiende geld weg.

Grappige is bij smart gaven die in Erembodegem meer korting op een smart die reeds besteld was voor Sint-Martens-Latem dan als je bij Sint-Martens-Latem zelf ging. Vraag bij garages naar demo wagens die besteld zijn voor de garages, die kopen ze dus met korting in bij de auto contructeur en kunnen ze véél onder de catalogus waarde verkopen. Wordt dus gewoon als nieuw verkocht zonder enige KM er op.
Tim Bracquez, tim@fusa.be, https://www.fusa.is
Dedicated Servers - https://fusa.is/offer

Slafes
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2330
Lid geworden op: 18 Apr 2013
Locatie: Leuven
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 324 keer

Re: Elektrische auto opladen

Berichtdoor Slafes » 2 weken 12 uur 47 minuten geleden (08 Okt 2018, 23:39)

Ga dan maar eens langs naar Ford... Nettoprijzen zijn daar ook gewoon netto prijzen. Daar gaat echt geen knikker meer af. :)

Heb het meegemaakt, 3 Ford garages geweest, allemaal KRAK dezelfde prijs, met KRAK dezelfde kortingen als wat in de folder stond.

Bij Renault was het 6% voor elke klant op de catalogusprijs. Ook bij verschillende geweest, zelfde wagen, praktisch op enkele euro na dezelfde prijs. Het enige waar veel af ging waren de stockwagens.

Het moet zijn dat ik niet kan onderhandelen, maar na het weggaan heeft geen enkele me nagelopen om me plots meer korting te geven ze. :)

mgo72
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 30 Nov 2011
Bedankt: 27 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: Elektrische auto opladen

Berichtdoor mgo72 » 2 weken 7 uur 55 minuten geleden (09 Okt 2018, 04:32)

Welke auto's kunnen nu al 400 km aan? Die ioniq staat nog 200 km als afstand.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6192
Lid geworden op: 07 Okt 2010
Locatie: Kempen
Bedankt: 458 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 315 keer

Re: Elektrische auto opladen

Berichtdoor heist_175 » 2 weken 4 uur 19 minuten geleden (09 Okt 2018, 08:07)

Ach, dat is omdat je een "kleine garnaal" bent. Bij fleet/lease krijg je 28-38% korting.

Ik las in DS:
DeStandaard 5/10/2018 - AUTOVERKOOP - Ocharme de garagist, hij kan nergens nog geld mee verdienen
Kleinere marges op verkoop en bij onderhoud, plus een onlinemarkt: het zijn sombere dagen voor de garagist.
‘Maar doorgaans is het minder dan 1 procent, en zelfs maar 0,5 procent.’

Op een auto van 20.000 euro verdient de garagist dus maar 100 euro? ‘Een autohandelaar heeft bij een nieuwe auto inderdaad soms maar 50 à 100 euro marge’, zegt Decrock, al kan hij dat niet met harde cijfers staven.


Maar ik zie op mijn offertes voor een nieuwe auto toch echt wel andere kortingen staan :)

@actieradius
De Renault ZOE kan 400km ver, met 44kWh
De Nissan Leaf 2016 kan 250km met 30kWh (realiteit eerder 160km lees ik)
De Hyundai Ioniq kan 200km met 28kWh batterij

Maar het is helaas wachten op een bereik van 200+ km met een koffer waar je iets in kan meenemen.
Ik ben een break gewoon, dat comfort geef ik niet graag af.
En een e-tron van €80K gaat er heus ook niet komen :)

Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Pro Member
Pro Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 24 Aug 2017
Bedankt: 35 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: Elektrische auto opladen

Berichtdoor JamesEarlGray » 2 weken 1 uur 19 minuten geleden (09 Okt 2018, 11:08)

Hyundai Kona: 200pk, 64kWh en +400km.
Nissan Leaf 2018: 150pk, 40kWh en ~350km. (later komt er een versie met 60kWh)

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29027
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1917 keer
Recent bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 397 keer

Re: Elektrische auto opladen

Berichtdoor r2504 » 1 week 6 dagen 14 minuten geleden (10 Okt 2018, 12:13)

heist_175 schreef:@actieradius
De Renault ZOE kan 400km ver, met 44kWh
De Nissan Leaf 2016 kan 250km met 30kWh (realiteit eerder 160km lees ik)
De Hyundai Ioniq kan 200km met 28kWh batterij


Die cijfers zijn al even erg als de dieselgate affaire... louter op papier te halen dus.

Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2393
Lid geworden op: 04 Mei 2006
Bedankt: 127 keer
Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
Contact:

Re: Elektrische auto opladen

Berichtdoor Dafke » 1 week 5 dagen 23 uur geleden (10 Okt 2018, 12:40)

Ik heb een 530e omdat ik:
- geen diesel meer wou, tenzij een 530d
- maar die dan wss in 2de hands de nougabollen nog waard zou zijn
- iets wou dat toch nog lekker doortrok
- maar niet veel VAA wou betalen

Daarom, de 530e, 0 BIV en lage VAA. Opladen doe ik thuis (zonnepanelen) meestal op nachttarief, laat door de dag maar lekker terugdraaien.
Als ik een beetje rustig rij (ACC op) haal ik Tienen - Brussel in de spits met alle files erbij een 2.8l.

Ik zou voor die prijs een 520d hebben gehad, waar ik als uiteindelijke TCO nog hoger zou uitkomen dan nu, ambetant lawaai, minder performante motor met een lagere restwaarde.

Komt er nog eens bij dat ik vanaf 2020 nog steeds winnaar ben aan 98% aftrekbaarheid. Ik spreek wel als zelfstandige...
Afbeelding

Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6192
Lid geworden op: 07 Okt 2010
Locatie: Kempen
Bedankt: 458 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 315 keer

Re: Elektrische auto opladen

Berichtdoor heist_175 » 1 week 5 dagen 4 uur geleden (11 Okt 2018, 07:48)

r2504 schreef:
heist_175 schreef:@actieradius
De Renault ZOE kan 400km ver, met 44kWh
De Nissan Leaf 2016 kan 250km met 30kWh (realiteit eerder 160km lees ik)
De Hyundai Ioniq kan 200km met 28kWh batterij


Die cijfers zijn al even erg als de dieselgate affaire... louter op papier te halen dus.

Toch niet echt hetzelfde.
Iedereen wist al wel langer dat de verbruikscijfers (of CO2 uitstootwaarden) die opgegeven werden, bogus cijfers waren, gebaseerd op het meest onrealistische scenario (alles afgeplakt, zo weinig mogelijk vloeistoffen in de auto, ...).
Dieselgate ging niet over de foute CO2 waarden, maar wel over het doelbewust misleiden van de testen. De bedoeling was om te "detecteren" dat een test cyclus bezig was, zodat je een lagere uitstoot kon halen met minder vermogen etc in te stellen.
Het gefoefel met de CO2 waarde is "ontwijking", dieselgate was "ontduiking". Het ene is legaal, het andere illegaal.

De testcycli hebben - voor EV - alvast het voordeel dat rijbereik te vergelijken is.
De realiteit zal altijd minder rooskleurig zijn dan wat een verkoper u wil wijsmaken.


Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jorisx, kamiel en 1 gast