Robotmaaier (was zitmaaier)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik ga even mijn vraag hier plaatsen voor advies. Ik ben van plan mijn pleintje van ongeveer 65 m2 opnieuw in te zaaien en meteen ook een robotmaaier aan te schaffen. Het pleintje is volledig omgeven door een boordsteen van 3 cm hoog. Ik dacht een boord te plaatsen ter hoogte van het gras om niet steeds de grasranden te moeten trimmen, maar is dat echt nodig ?
Welk model kan je me aanbevelen. Het lijkt me leuk om met een smartphone sommige zaken te beheren. Ik heb al een microdrip irrigatie van Gardena aangelegd en zou dus een uitbreiding kunnen maken hierbij, maar als er een alternatief is wil ook dat wel overwegen.

Ik zou het laadstation plaatsen naast het tuinhuis met een klein wandelpad tussen. Hoe voorzie ik best elektriciteit hiernaartoe. Ondergronds is geen probleem, dus sluit je die dingen aan met een klemmenregel, of via een stopcontact ?

Als er nog zaken zijn waar ik rekening mee dien te houden, dan hoor ik het graag . 8)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Mijn zus heeft ook al een aantal jaren een Husqvarna en deze doet z'n werk nog altijd prima. Als het regent dan ook maar het koekt inderdaad wat sneller aan. Iets vaker zuiver maken vanonder als het regent en er spreekt niemand meer over, het gras wordt dan ook trouwens gemaaid als het regent. ;)
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

kdhoe schreef:
Mss een tip: Ik vandaag de Gardena R40li gekocht. In promo bij Amazon.de
Is dat niet hetzelfde als de Gardena sileno city 400? Want die is aan dezelfde prijs bij hubo en daar krijg je nog eens 100€ (of een afdakje) van gardena terug. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de andere gardena sileno modellen (alleen zijn die niet afgeprijsd, maar je kan er wel een 15% bon voor gebruiken).

Onderhuids lopen de gardena's en de goedkopere husqvarna's vrijwel gelijk, alleen heeft de smartapp van gardena wel mijn voorkeur boven het automow connect waarbij je een gymabonnement zal moeten nemen.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

road rebel schreef:
kdhoe schreef:
Mss een tip: Ik vandaag de Gardena R40li gekocht. In promo bij Amazon.de
Is dat niet hetzelfde als de Gardena sileno city 400? Want die is aan dezelfde prijs bij hubo en daar krijg je nog eens 100€ (of een afdakje) van gardena terug. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de andere gardena sileno modellen (alleen zijn die niet afgeprijsd, maar je kan er wel een 15% bon voor gebruiken).

Onderhuids lopen de gardena's en de goedkopere husqvarna's vrijwel gelijk, alleen heeft de smartapp van gardena wel mijn voorkeur boven het automow connect waarbij je een gymabonnement zal moeten nemen.
Ik heb 585€ betaald. Was enkel afgelopen dinsdag in promo. Nu idd terug 200€ meer. Morgen wordt deze geleverd.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Mooie vondst dan! Bij amazon moet je echt dagelijks de prijzen opvolgen zo blijkt nog eens :-D

Laat je weten hoe de installatie verliep voor jou?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Hebben jullie zelf zo'n robot?

> aankoeken bij regen: wacht de robot dan tot het gras droog is? Lijkt me sterk. Nat gras - of het op die moment aan het regenen is of niet - zal altijd aan de robot plakken. Denk aan dauw bv (geen regen, maar plakken gaat het wel). Ik kuis de onderkant van de robot om de zoveel weken eens. En bij het jaarlijkse onderhoud wordt die helemaal proper gemaakt en in de was gezet.
> nat gras snijdt slecht: dat hangt van uw messen af. Je bedoelt natuurlijk dat er "vezels" of "franjes" te zien zijn. Als je uw robot frequent laat rijden, kan je daar geen last van hebben, want die topt enkel af.
> mulch: mulchen is gewoon "afrijden en niet wegnemen". Of het gras nat is of niet, doet niets af aan het feit of je alles wegneemt of niet. Bij ons rijdt de Husqvarna dus gewoon altijd, regen of niet - dauw of niet, en die mulcht altijd (want geen recipiënt om alles in op te vangen). Het mulchen gaat prima, er vormt zich ook geen viltlaag etc.

Dus die argumenten houden geen steek voor een robot. Vandaar dat ik het nut van een regensensor totaal niet zie, integendeel.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

road rebel schreef:Laat je weten hoe de installatie verliep voor jou?
Zal ik doen. Installatie zal pas voor binnen een maand ofzo zijn. Heb de video's al bekeken op de site van Gardena, en ik zal er wss wel een dag zoet mee zijn.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Onze Gardena Smart Sileno is na minder dan een jaar al kapot...
Een van de aandrijvende achterwielen draait niet meer, waardoor die nu toertjes rond zijn zichzelf blijft rijden. Nu de grootste ontnuchtering: online gekocht wegens immens prijsverschil, maar die verwijzen door naar Gardena. Ok dan: Gardena België opgebeld, maar die staan erop dat het ding binnen gedaan moet worden bij een verdeler in België, die het op zijn beurt dan zal doorsturen.

Dat zal leuk worden om het ergens binnen te doen waar ie niet gekocht werd. Iemand ervaring hiermee of tips?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@Kenw00t

In hoeverre het defect achterrijwiel al dan niet (nog) onder garantieregeling valt laat ik veiligheidshalve in het midden. Conform de EU wetgeving dient de verkoper (Nederland?) u echter wel verder te helpen. Eventueel - indien nodig - hieronder voor verdere info raadplegen
https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sinds een kleine aanpassing hebben we sinds kort een stopcontact in de buurt in de tuin, en zouden we overwegen om ook een robotmaaier aan te schaffen. Niet dat onze tuin zo groot is (+- 150m2), maar toch.. het gemak van niet te moeten wachten op proper weer, geen gevecht met hoog gras (zoals gisteren weer het geval was), ...

Wel nog een paar vragen erbij... voor de experts hier ter zake ;)
  • zijn er nog grote verschillen tussen de merken? Zeker 't feit dat het een kleintje mag zijn (ik heb nu een electrische grasmaaier van Gardena, een Powermax 32e)
  • kan die docking station eigenlijk gewoon onbeschermd blijven staan? De locatie waar we die zouden installeren is gewoon knal in de tuin, dus geen afdak/...
Thanks!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Die van Husqvarna zijn robuust genoeg en kunnen tegen een stootje, er is ook geen afdak nodig voor het docking station.
rver
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2018, 16:24

Op zoek naar Tips.
Heb 2.5 jr een BOsch Indego 800, tot nu deed het ding perfect z'n werk.
Sinds vorige week 'alle lichten uit' geen display info, niks meer. Laadstation LED is groen.

Contact gehad met service center, plastic sleutel uitgedraaid, uit base genomen, stop contact in en uit... niks

Toen stelde ze voor het af te geven bij erkende verdeler. Op de website gekeken maar de dichtsbijzijnde vermelde mag na nutteloos bezoek, enkel blauwe Bosch machines accepteren. Terug naar Hubo waar het destijds werd gekocht. Zij mogen van Bosch geen defecten meer retour nemen...

Liefst haal ik hem zelf uit elkaar, batt pack vervangen en print zal wel lukken... Vraag is ook hoe dat ding openmoet en daar vind ik, so far, niks van terug op het net.
Andere tips ook welkom natuurlijk !
thx
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Toen stelde ze voor het af te geven bij erkende verdeler. Op de website gekeken maar de dichtsbijzijnde vermelde mag na nutteloos bezoek, enkel blauwe Bosch machines accepteren. Terug naar Hubo waar het destijds werd gekocht. Zij mogen van Bosch geen defecten meer retour nemen...

Dit laatste lijkt mij toch niet in overeenstemming met de "wetgeving consumentenbescherming"
Misschien toch nog uw licht opsteken bij Bosch hierover (Hubo is een erkend verdeler volgens de website)
https://www.bosch-do-it.com/be/nl/doe-h ... /index.jsp

P.S. Klantendienst Hubo bv. eveneens raadplegen hierover (indien nog niet gedaan)
https://www.hubo.be/nl/contact.html
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

zelfde meegemaakt bij een defecte Philips verlichting en heb ik ook uit miserie verder verder moeten afhandelen met Philips rechtstreeks en niet met Gamma waar ik ze gekocht had, maar alles is zeer correct verlopen en retourneren en terug naar mij opsturen volledig gratis met pakjesdienst die alles bij mij thuis komen halen is en terug gebracht heeft.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Gardena is qua tuinproducten een topper. Laat dat duidelijk zijn. Maar qua elektronica en beveiliging van data hebben ze geen kaas gegeten. Uit heel goede bron weet ik dat er een negatief datenshutz analyse is geschreven voor de auditering (iso 27001) van de protocollen van het GardenaSmart system en dat is op zijn minst dus heel zwak te noemen.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Dus je neemt beter een versie zonder smart dan?

Ik twijfel nog tussen een gardena en een lichte husqvarna (aangezien ze vrijwel gelijk zijn), waarvoor kan je de smartfuncties (of het nu bij husvarna/ gardena of een ander merk is) zoal gebruiken?
Mobirob
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2018, 12:32

Iemand ervaring met de WR105SI (Landroid Worx maairobot) waarvan het blauwe lampje telkens 3x knippert? De maaier wil niet meer starten, piept 2x bij het aanzetten en dan blijft het blauwe storingslampje 3x knipperen. De handleiding zegt dat de maaier dan op z'n kop ligt. Dat is niet zo, hij stata op z'n wieltjes op het gazon. Schudden heeft helaas niet geholpen. Sensor probleem? En zo ja, waar zit die sensor? Lijkt mij dat die vastzit in de op-z'n-kop positie?
Hulp welkom!
Thx
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb ondertussen wel issues met mijn Worx Landroid.
Aangekocht op 11/06/2016 en heeft zijn ding altijd goed gedaan buiten;

- ergens oktober 2017: wou niet meer opladen
- zelf al een nieuwe batterij gaan halen, same issue
- binnengebracht in de Brico van aankoop, maand later had ik em terug
- seizoen was voorbij, dus zo ingepakt weer in tuinhuis

Maand geleden de robot weer uitgehaald en.. batterij op 100% en hij vertrok netjes.
- 2 dagen erna de buurt: uwe robot is aan het tuten
- ik ga kijken en: wachten op laadtijd, tuut, wachten op laadtijd, tuut, wachten op laadtijd, tuut, wachten op laadtijd, tuut, ...
- terug naar de Brico ermee, weer opsturen naar verdeler
- Bellen ze mij afgelopen vrijdag op mijn voicemail, slecht verstaanbare naam, om terug te bellen
- ik bel de nr en zeg mijn naam + probleem: niemand wist van iets, niemand had gebeld
- gezegd dat ze het maar moesten zien terug te vinden, ik heb voicemail als bewijs
- 3 telefoons later gingen ze het oplossen, langs hun kant, ongeacht dat ze wisten wie had gebeld en ik zou later die dag telefoon krijgen
- natuurlijk niets gehoord
- Maandag zelf gebeld: toestel is in reparatie, punt.
- Gisteren telefoon Brico met vraag naar kasticket, om dat er een herstelling van 251€ moet gebeuren
- ik zeg dat ik garantie heb en blabla, dat probleem niet opgelost is, maar Brico doet niet moeilijk en zoekt zelf naar het kasticket
- weer wachten...

Dus mja, hij doet het maaien wel goed, over de repairdienst ben ik duidelijk minder te spreken.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Mijn worx landroid s is goed gestart aan zijn tweede seizoen, ik heb wel op een duits forum gelezen dat er problemen zijn met een hele hoop laadstations en dat er ondertussen een nieuwe hardware versie van is.
Veel Duiters hebben onder garantie een nieuw laadstation ontvangen, het probleen is vast te stellen in de logs.

Die logs verkrijg door je gewoon een lege fat32 usb stick te plaatsen, de robot dumpt ze dan.
Dat kan ook helpen om een indicatie te krijgen voor het blauwe lichtjesprobleem.
Ik zou eens proberen de sensoren te herkalibreren in dat geval:
Op een vlakke ondergrond zetten en ongeveer 3 seconden op de home toets drukken, hij zal piepen als de sensoren ingesteld zijn, dan kan je loslaten.
Keivie
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2018, 19:42

Ik bezit een worx landroid. Een van de voorwielen zit zo vast als iets. Hierdoor rijdt hij absoluut niet recht meer. Ik zou graag dit wiel eens verwijderen om het probleem te zoeken / het wiel te reinigen. Iemand die weet hoe je dat wiel verwijderd?
Keivie
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2018, 19:42

Vastzittend wiel opgelost: wd40 doet wonderen!!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

vraagje voor de robotmaaierbezitters:

het laadstation lijkt meestal 'in' het grasperk te staan, hoe wordt het gras "vlak tegen"/"tussen laadstation en grasrand" dan gemaaid ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

niemand ?
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Vorige week ook gezwicht voor een robotmaaier (Worx M700) :) Mijn basisstation kan je 'onder' het gras zetten zodat het ook gemaaid wordt. Anders wordt dat idd niet gedaan. Sommige mensen leggen dan een worteldoek ofzo onder/rond de basis kwestie van wildgroei te voorkomen. Dat of manueel natrimmen of het gras iets hoger laten komen op die plek (zie je normaal niet) als de robotmaaier ook over de basis kan rijden (hangt van het model af).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dan moet ik dat toch nog eens goed bekijken voor we er één aanschaffen, ik koop zo'n ding om gerust te zijn.
Ik begin ook stilaan het belachelijke "nut" van die promo's te snappen: bij aankoop van een robotmaaier, een gratis trimmer, yeah right.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik ben gerust met de robotmaaier, maar net als een gewone maaier kan ie niet tot tegen de zijkant rijden.
Als u dat stoort, heb je met een robot net zo goed een strimmer nodig als bij een zelftrekker.
Ik lig daar niet wakker van, dus ik heb geen werk aan mijn gazon.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

De randen zijn voorzien, dat is het probleem niet, maar dat zo'n ding z'n eigen nest niet kan proper houden, dat vind ik raar :)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

De Landroid doet dat enigszins wel, ik dacht dat robomow een vergelijkbaar systeem had.
Het gras groeit tussen het laadstation (principe van zo een kuntstof of stenen tegel waartussen gras kan groeien), de kabel passeert daar in het midden en de snijmessen zitten aan de zijkant van de robot.
Als je dan voor de rest een randje aan uw gras voorziet dan kan hij dus probleemloos zijn werk doen waarbij je in je schema dagen kan opgeven om de zijkanten af te maaien.
Het enige ambetante hier is de opstart, dan moet ik nog eenmaal het gras met een klassieke maaier doen.

Edit:
Een beeld zegt meer...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die foto is duidelijk. Da's een pro.
Maar wat doet de landroid met bvb hondenspeeltjes op het gras ? ter grootte van een tennisbal bvb...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Joe de Mannen schreef: Maar wat doet de landroid met bvb hondenspeeltjes op het gras ?
of kleine luie honden zelf :lol:
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Zal te zien zijn hoe die geraakt wordt, naar de zijkanten toe zal dat eerder wegduwen zijn, frontaal kan het zijn hij erover gaat maar dan zijn er aantal veiligheidsmechanisen, anderzijds bepaalt uw maaihoogte ook een stuk de marge.
Als het object ervoor zorgt dat het toestel omhoog komt dan stopt alles, bij die van mij is dat met een sensor op het wiel vooraan.
Het mes zelf is omgeven door een beschemkap, eigenlijk een soort kam die het gras begeleidt naar de messen toe.
In principe kan je tennisbal dus niet geraakt worden door de messen.
De mesjes (zoals scheermesjes eigenlijk) zijn los gemonteerd op de draaiende schijf, bij een hardere impact slaan ze dus terug wat de schade zou moeten beperken.
Het spreekt voor zicht dat je uw tuin een beetje moet inrichten naar de robot, ongelukjes zijn mogelijk.
Tuinslangen en van die toestanden zijn misschien wel gevaarlijker.
Bij ons al een paar keer wasspelden achtergebleven, veroorzaakte geen problemen maar het maaien gebeurt vrij hoog: 43mm.

Zoals het er bij mij uitziet:
Afbeelding

Een andere oplossing is deze, die moet dan een rondje voor de grasmaaier doen:
[youtube][/youtube]
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

tb0ne schreef:maar het maaien gebeurt vrij hoog: 43mm
Wij maaien op 6cm, wat ons nu nog een mooi groene gazon oplevert.
De tuin wordt altijd opgeruimd, zodat de robot 's nachts niets kapot kan rijden.
Maar we zijn al eens de waspaal/droogmolen vergeten binnen te halen, of het trapje van de trampoline. Die nacht zal de robot er dan tegen gebotst zijn zeker, maar daar lig ik niet wakker van.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Klopt, wij halen de paal ook niet altijd weg, soms schampen, soms botsing.
Nieuwste Landroids hebben een betalende optie voor collision detection trouwens, geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die optie zag ik ook, maar het is me ook niet duidelijk wat die allemaal 'ziet'... misschien toch eens wat uitleg gaan vragen in de plaatselijke brico.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”